مدرسه هنرهای رزمی

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس | مدرسه هنرهای رزمی

توجه:به زودی آدرس سایت تغییر خواهد کرد...
پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

دسته بندی : آموزش بوکس تاریخ : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

آموزش بوکس | چطور یک بوکسور حرفه ای شویم؟

گام به گام با شما تا ستاره شدن!!

توجه توجه توجه : برای ورود به پنل آموزش های جامع بوکس کلیک کنید.

برای بسیاری از مردم، بوکس یک روش زندگی است و عشق افراطی در تعقیب بوکس از آنها یک مبارز حرفه ای ساخته است. اینکه شما درحال حاضر یک بوکسور آماتور هستید یا رویای بوکسور شدن در سرتان دارید مهم نیست، مهم آن است که رویاهای بوکس خود را بال و پر دهید و به دنبال آن با ما قدم بردارید ، هیچ زمانی بهتر از الان برای شروع نیست..

 

۱)پیوستن به یک باشگاه بوکس حرفه ای

  • اگر شما درباره بوکس مصمم هستید و به این حرف اعتقاد دارید که بوکس یعنی زندگی . چنانچه پولتان می رسد به یک باشگاه حرفه ای بوکس بروید که چندین افتخار دارد و اونقدر حریف تمرینی داشته باشید که سریع پیشرفت کنید.

  • باشگاه بوکس را ارزیابی کنید یک باشگاه خوب باید بخش پرورش اندام رینگ تعداد زیادی کیسه بوکس اعم از کوچک و بزرگ باید داشته باشد بهداشت باشگاه را ارزیابی کنید.
  • شانسی یه باشگاه رو انتخاب نکنید!در منطقه خود گشتی بزنید و پرس و جو کنید و هرگز با شک باشگاه را انتخاب نکنید، مسافت، مجهز بودن، مربی و افتخارات باشگاه را در نظر بگیرید.

۲)با یکی که تمرین می کند صحبت کنید.

  • او درباره ساعت کاری باشگاه ، هزینه و روش آموزش توضیح می دهد ؛ شما میتوانید از تجربیاتش به عنوان مربی استفاده کنید،  با کارکنان و اعضای باشگاه دیدار داشته باشید این لازم است.
  • اگر از مسئولین باشگاه بوکس راضی بودید و اونقدر هیجانی و جوگیر شدین که همون لحظه شروع کنید به بوکسور شدن،  احتمالا آن باشگاه برای شما مناسب است…

۳)سطح اعضای باشگاه را ارزیابی کنید.

  • بهتر است که هم باشگاهی هایتان طیف گسترده از سطوح مختلف باشند. از سطح مبتدی و آماتور گرفته تا سطوح پیشرفته ی در حد تیم ملی!

  • مسلما نیاز است که چند نفر هم سطح شما باشند تا به عنوان حریف تمرینی با یکدیگر کار کنید، وقتی تازه به باشگاه میروید افراد زیادی وجود دارند که دوست دارند با شما تمرین کنند با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • یک باشگاه با افرادی زیادی از سطوح مختلف این یعنی اینکه شما همیشه حریف هم سطح خودتان دارید و برای شکست دادن آن تلاش کنید و به سراغ افراد با سطح بالاتر بروید و همگام با باشگاه و بچه های باشگاه رشد کنید.

 

۴) مفاهیم اولیه بوکس را بیاموزید.

قبل از شروع به کار با یک مربی، احتمالا ایده خوبی است که برخی از مفاهیم و حرکات را یاد بگیرید، این سرعت شما را بالا میبرد،نمیخواد همه ی مفاهیم رو یاد بگیرید و دو روز بشینید و کلمات را حفظ کنید در حدی که وقتی اعضای باشگاه حرف میزنند شما هنگ نکنید و با بعضی از مفاهیم آشنایی داشته باشید، برخی از این مفاهیم و حرکات عبارتند از:

  • جَب jab :این کاربردی ترین پانچ در بوکس است،یک مشت ساده با دست پیشرو (مثلا اگر از سمت چپ گارد بگیرید دست چپ و پای چپ که جلو هستند را دست و پای پیشرو میگویند.)به سمت چانه حریف

  • کراس cross : این پانچ با دست غالب پرتاب می شود.این مشت قدرت زیادی دارد. و شامل یک چرخش جزئی در نیم تنه و پرتاب مشت غالب(مشتی که پیشرو نیست) به صورت مستقیم.

  • آپرکات uppercut : این پانچ پس از طی کردن مسیر دایره ای  به زیرچانه حریف اصابت می کند،  محدوده و تاثیر این حرکت هدف های بسیار نزدیک است.

  • هوک hook : یک مشت قدرتی از بغل به طرف صورت حریف اجرای این حرکت به گونه ای است که آرنج شما به بغل و خارج خواهد بود و دست از آرنج مقداری شکسته است و حالت قلاب دارد.

  • اُورکات overcut : این پانچ پس از طی کردن مسیر دایره ای از بالا  به قسمت فوقانی سر حریف اصابت می کند،و آرنج به طرف بالا شکسته می شود.

  • ساودپو Southpaw :شیوه ایستادن عادی یک بوکسور چپ دست، آنها برعکس بقیه دست راست و پای راستشان جلو است و حرکات بالا که معرفی شد با دست دیگر انجام میدهند.

 

۵) کار را با استاد شروع کنید.

  • مربی به شما حرکات پایه بوکس مانند جَب ها، آپرکات ها و هوگ ها را می آموزد و به جای فقط دانستن اصطلاحات، به شما امکان میدهد که حرکات را لمس کنید،همچنین نحوه رفت و آمد ها، موقعیت ها و تکنیک های دفاعی را به شما آموزش می دهد.

  • یک مربی خوب در بالا بردن مهارت های ثانویه شما مانند استقامت و چابکی کار خواهد کرد،وقتی که مربی و استاد بابت شیطنت و یا به هر دلیلی شما را می فرستد دور باشگاه بدوید کمی ظرفیت داشته باشید و بدانید که دلیل خوبی دارد نباید انتظار داشته باشیم که یه روزه به یک سوپر بوکسور تبدیل بشیم و این را زود متوجه خواهید شد که گذشت زمان و پشتکار حرف اول را می زنند…

۶)برنامه ها و توصیه های استاد را اجرا کنید.

  • مطمعنا بعد چند جلسه، مربی بوکستان به شما برنامه بدنسازی و تمرینی می دهد، این میتواند از شما بوکسور بهتری بسازد و فیزیکتان را خوش فرم تر کند، یک برنامه خوب میتواند شامل کار با کیسه بوکس سرعت و کیسه بوکس سنگین، دویدن، طناب و…  باشد.

  • شما باید تمرینات قلبی عروقی خود را افزایش دهید بعلاوه اینکه بایستی مهارت های ثانویه خود را با تمریناتی مثل یوگا، دو و بدنسازی و… بالا ببرید البته نه هر تمرینی، تمرینات تاثیرگذار در بوکس.

۷)تمرینات بوکس حرفه ای را شروع کنید.

  • تمرینات بوکس حرفه ای باید ۳ یا ۴ جلسه در هفته انجام شوند و هر جلسه حدود ۹۰ دقیقه تمرین،این یک و نیم ساعت به صورت پایه میتواند شامل ۲۰ دقیقه شنا و درازو نشست، ۲۰ دقیقه بر روی دوچرخه ثابت و پس از آن ۳۰ دقیقه نرم دویدن باشد. هر جلسه می تواند با ۱۰ دقیقه طناب زدن ۱۰ دقیقه مبارزه یا مشت زدن به کیسه بوکس و یا، در صورت امکان،با مبارزه با فرد دیگری به پایان برسد.

  • ۵ کیلومتر نرم دویدن نباید برای شما کار سختی باشد،دویدن را با رقص پا،  طناب، دراز و نشست،  و شنا ترکیب کنید.ترکیب حرکات مهم است.
  • کشش را به یاد داشته باشید، شما باید حداقل ۱۵ دقیقه حرکات کششی ( بخصوص چرخش مفاصل) قبل از تمرین و یا مبارزه جهت جلوگیری از آسیب و کاهش سفتی عضلات داشته باشید.

۸) برنامه غذایی را با دقت دنبال کنید.

  • برنامه تغذیه و پایبند بودن به آن بیش از ۴۰ % مسیر است!بوکس حرفه ای بدون تغذیه غیر ممکن است. کار کردن به معنی است  اگر به خوبی تغذیه نمیکنید! برنامه و کار فقط با تغذیه کامل می شود.
  • جدول غذایی یک بوکسور
    گروه غذاییدرصد
    کربو هیدرات۴۵-۵۰
    پروتئین۳۰-۴۰
    چربی۱۵

     

  • یک بوکسور چه چیزهایی را نباید بخورد

۱-غذاهای فست فود مثل پیتزا و سوسیس و کالباس و …۲-سرخ کردنی

۳-غذاهای شیرین و شربت و …

۴-چربی های اشباع شده

۵-چیپس و تنقلات

۶-شکلات

 

  • رژیم غذایی در دوران تمرینات معمولی

-در دوران قبل از مسابقات و تمرینات معمولی که قصد مسابقه وجود ندارد رژیم غذایی با کمی تغییر به صورت ۶۰درصد کربو هیدرات و ۲۰در صد پروتئین و ۲۰ درصد چربی می باشد.

  • رژیم غذایی قبل از مسابقه

-رژیم غذایی قبل از مسابقه یک بوکسور جهت به تاخیر انداختن خستگی او در حین مسابقه بسیار موثر است.یک بوکسور در این شرایط باید غذاهایی را بخورد که سطح انرژی و قند خون اورا در حین مسابقه در سطح مطلوب نگهدارد.در چنین شرایطی باید وعده های غذایی از ۳ وعده به ۶ وعده کوچکتر در روز افزایش یابد.در این وعده ها حتما با ید از غذاهایی با نشاسته سبکتر مثل نان جو-ساندویچها-میوه ها و حبوبات استفاده شود.باید از خوردن میوه های مسهل و غذاهای جدید که احتمال حساسیت دارند خود داری شود.همچنین یک بوکسور باید ۲الی ۳ساعت قبل از مسابقه حدود نیم لیتر آب بخورد تا تعادل شیمیایی بدن او در حین مسابقه حفظ شود.

  • رژیم غذایی بعد از مسابقه

-بعد از مسابقه به دلیل از دست دادن مقدار زیادی گلیکوژن باید ترتیبی داد تا ریکاوری با سرعت انجام شود.لذا بلافاصله بعد از انجام مسابقه باید غذایی سبک اما با کربوهیدرات و پروتئین بالا توسط بوکسور استفاده شود و هر دو ساعت یک بار آن هم سه مرتبه این کار انجام شود.بعد از این شش ساعت دوباره بوکسور به رژیم عادی خود بر می گردد.

  • و در آخر به نکات ذیل توجه شود:

-وعده های غذایی یک بوکسور باید ۵ الی ۶ وعده در روز باشد.

-از خوردن شکلات و شیرینی و کیک خود داری کنید.

-یک بوکسور بهتر است قبل از خواب یک عدد موز بخورد.

-از خوردن آب دریغ نورزید.

۹)استقامت خود را بالا ببرید.

  • استقامت شانه ها: اگر بین مسابقات حساس شانه هایت خسته شدند با مشت ها و دفاع ها کردنهات خداحافظی کن؛اونوقته که حریف دخلتو بیاره!و تو قادر نخواهی بود برای لحظه ای دست هاتو جلو صورتت نگه داری پس بایستی به صورت مداوم با اسپید بگ کار کنید و به جایی برسید که نیم ساعت بدون خستگی اسپید بگ را به تکاپو در بیاورید.
  • استقامت پاها : دو سه راند از یک مسابقه نفس گیر که بگذرد پاهایتان شبیه سیمان سفت وبی تحرک میشوند، اگر پاهای استوار میخواهید نیم ساعت طناب این یعنی پاهای وفادار
  • استقامت قلبی عروقی: وقتی که تعداد راندها به ۴ برسد وقتی که سینه شما شروع به خس خس کرد،  نمیتوانید قدم از قدم بردارید این یعنی شکست،  پس برای عدم شکست دو استقامتی انجام دهید بین ۵ تا ۸ کیلومتر بدون خستگی!

۱۰) به مبارزه دعوت کنید.

  • بهتر است سری به اینترنت بزنید و آدرس و شماره تلفن باشگاه های سطح کشور را پیدا کنید و برای خودتان حریف پیدا کنید و سطح خود را بسنجید.

 

۱۱)ادامه مطالب بوکس حرفه ای کلیک کنید.

 

==========================

====کپی حرام است و پیگرد قانونی دارد.=====

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

آموزش بوکس حرفه ای | آموزش بوکس

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
341 views مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.