مدرسه هنرهای رزمی

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس | مدرسه هنرهای رزمی

توجه:به زودی آدرس سایت تغییر خواهد کرد...
پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

دسته بندی : آموزش بوکس تاریخ : سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس | کدام عضلات هستند؟

شناخت ماهیچه هایی که در ورزش بوکس نقش اساسی و اصلی را دارند باعث می شود بهتر روی این ماهیچه ها متمرکز شوید،  آنها را قوی کنید و در نتیجه بوکس خود را ارتقاءدهید.

هر کدام از ما میدانیم که تمرین دادن هر کدام از ماهیچه های بدن به مرور زمان آن ماهیچه را قوی تر میکند و درصدی از مجموع قدرت ما را در بوکس شکل میدهد،

اما سوال اینجاست چطور طی سه الی چهار جلسه هم به تمرینات سنگین بوکس میتوان رسیدگی کرد هم به تمرینات بدنسازی بوکس؟

جواب اینجاست که بایستی ماهیچه های مهم بوکس را بشناسید و آنها را ارتقاء دهید.

 

بالا تنه و پایین تنه

بسیاری از جنبه های فیزیکی بوکس مانند تعادل، قدرت، و جابه جایی مربوط به پایین تنه ی شما هستند و با ارتقاء پایین تنه درواقع تعادل و جا به جایی را ارتقاء میدهید.

و بیشتر جنبه های فنی بوکس مانند دقت، دفاع، و پرتاب مشت مربوط به بالاتنه هستند و با ارتقاء ماهیچه های بالا تنه به پارامترهایی فنی دست پیدا میکنید.

 “

توجه به سبک بوکس و نقاط ضعف

برای تمرین دادن ماهیچه های بدن حتما به سبک مبارزه خود و نقاط ضعف بدن توجه کنید،

اگر سبک بوکس شما قدرتی است باید روی بعضی از ماهیچه ها بیشتر متمرکز شوید و اگر تعادلی سرعتی است روی بعضی از ماهیچه های دیگر،

گاهی در سرعت دست، استقامت، و یا قدرت ضعف دارید این هم خود نیاز به برنامه های خاص و تمرکز روی ماهیچه های خاصی دارد، که میتوانید ضعف خود را در قسمت نظرات اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

 “

کلید موفقیت

کلید موفقیت در تمرینات بوکس موثر این است که بدانید هر ماهیچه در تمرینات بوکس چطور به کار گرفته می شود و شما به همان صورت در تمرینات بوکس و بدنسازی روی آنها کار کنید تا ارتقاء یابند.

حفظ اولویت بندی ماهیچه ها بسیار مهم است و بهتر است بدانید که ورزشکاران حرفه ای بوکس ماهیچه های بدن را طبق اولویت بندی خاص تمرین میدهند.

 

نقش پاها در بوکس (قدرت)

پایه ی حرکات قدرتی شما عضلات پای شما هستند،  اگر پاهای شما توان کافی برا تکیه گاهی را نداشته باشند قدرت شما آنطور که باید منتقل نمیشود.

تمام قدرت شما از زمین می آید!خودتان را در فضا معلق فرض کنید،اگر در فضا به چیزی ضربه بزنید خودتان به عقب پرتاب میشید و نیروی کمی به هدف شما وارد میشود.

پس لازمه ی اینکه حداکثر توان و قدرت را به هدف وارد کنید این است که تکیه گاهی محکم داشته باشید،در بوکس تکیه گاه شما پاهای شما هستند،آنها مسئول هل دادن بدن به خارج از زمین برای تولید قدرت در سراسر بدن شما هستند.

همانطور که میدانید همراه با بعضی از حرکات مثل کراس پاهای شما کمی میچرخند و این چرخش باید مستحکم ، قدرت مند و با تعادل باشد،

به تاریخ نگاه کنید تمام کسانی که مشت های فوق العاده قدرتمندی داشتند را بیاد بیاورید، پاهای آنها چگونه بودند؟تمام کسانی که مشت های قدرتی و وحشتناکی داشتند پاهایی پر و ساق پای عالی داشتند.

تایسون،  مارکوس مایدانا، مانی پاکیائو ، توماس هرنس،  جولیان جکسون، و فلیکس ترینیداد از جمله گسانی هستند که بلافاصله به ذهن می آیند و این ویژگی را داشتند.

خیلی از این آقایان بالاتنه ی غول آسایی نداشتند اما مشت هایی میزنند که هر کسی را زمین گیر میکند مشت های آنها واقعا وحشت ناک بودند، آنها عضلات پای پسیار قوی تر از بالا تنه داشتند.

مهمترین حرکت اسکات است این حرکت را با تعداد بالا انجام دهید برای انفجار ران های شما این حرکت را حتما توصیه میکنم بهتر است ۱۵*۴ از این حرکت را در برنامه خود بگنجانید.

 

نقش باسن ها در بوکس( چرخش،تعادل )

باسن ها پایین تنه و پاها را با یکدیگر نگه میدارد و بخش عظیمی از قدرت شما را با چرخاندن بدن تولید میکند.

نقش بعدی باسن این است که با کمک سایر ماهیچه های پایین تنه تعادل شما را در بوکس شکل میدهد.

چون باسن شما در مرکز بدن نسبت به گرانش زمین قرار دارد داشتن باسن های قوی به این معنی است که قدرت بیشتری برای برقراری تعادل دارید.

باسن ها و تعادل اساسا میزان اثر بخشی حملات، دفاع ها ، حرکات و حتی کل مبارزه شما را تعیین میکند.

هنگامی که حمله ای صورت میگیرد و مشت پرتاب میکنید برای به حداکثر رساندن قدرت خود در پرتاب مشت  از باسن ها کمک بگیرید باسن ها با چرخش بدن قدرت بیشتری به مشت های شما اضافه میکند.

 

ماهیچهای شکم ( حفاظت ، جهش) 

عضلات ۶ تکه ی شکم و پهلوها مجموعه ای از قدرتمند از ماهیچه ها هستند که بالا و تنه را با هم چفت میکند و نگه میدارد.

هر کدام عضلات بدن شما بخشی از انرژی کل بدن شما را تولید میکنند ، عضلات شکم این نیرو ها را باهم ترکیب میکند تا یک مشت قدرتی ماه عسل تمام نیروهای شما باشد.

علاوه بر ترکیب نیروها، عضلات شکم با انقباظ خود بالاتنه ی شما را کمی به سمت جلو خم میکند تا حفاظت بهتری برای قفسه سینه ارائه شود،همچنین خود این عضلات دیوار محکمی برای جلوگیری از آسیب دیدن محتوی شکم هستند.

گاهی اوقات وقتی هوک حریف به طرف صورت شما می آید عضلات شکم با انقباض سریع بالاتنه و سر را به طرف پایین میکشد و شما خم می شوید در نتیجه مشت حریف از بالای سر شما عبور میکند.

 

عضلات پشت(رکاوری و دفاع)

برای عقب کشیدن سر و صورت عضلات پشت شما منقبض می شوند این عمل هنگامی صورت میگیرد که یک پانچ به طرف صورت شما می آید و شما سرتان را به عقب میکشید.

هر چه عضلات پشت شما حجیم تر باشند خوب بیشتری در ناحیه ی زیر بغل و شانه شما به راه می افتد این باعث رکاوری سریعتر دست های شما میشود 

مهمترین نکته ای که در بحث عضلات زیر بغل وجود دارد این است که عضلات زیر بغل کمک میکنند مشت شما بعد از پرتاب به سمت حریف بلافاصه برگردد و حالت دفاعی را حفظ کند به عبارتی باعث برگشت سریعتر مشت های شما میشود.

با وجود این اهمیت ها، بوکسورهای ارزش کمتری برای عضلات پشت و زیر بغل قائل هستند،اما شما این اشتباه را نکنید عقبه ی دستهای شما بایستی برای رکاوری قوی باشند.

درجه ی اهمیت این ماهیچه ها نسبت به بقیه کمی کمتر است.

 

شانه ها ( پایداری دستها )

شانه برای استقامت ضربات مهم ترین هستند ، آنها یکی از منابع تولید قدرت برای مشت های شما هستند  ضربه های محکم و ناگهانی شما از شانهایتان است،  مهمترین پارامتری که باید تقویت شود استقامت و پایداری آنها برای مسابقات طولانی است.

وقتی که شانه ها خسته هستند، نمیتوان دست ها را برای دفاع جلوی صورت گرفت.برای بالا آوردن دست عضله ای کوچک در جلو شانه قرار دار که این کار را انجام میدهد روی این عضله با تمریناتی( مثل نشر جلو و کار با گلابی آویزان )کار کنید.

بنابرین اگر میخواهید تعداد مشت بیشتری بزنید و برای مدت زمان بیشتری دستهای خود را بالا نگه دارید.

 

پشت بازو (قدرت ، سرعت) جلو بازو ( دفاع ، قدرت، سرعت)

برای اتصال قدرت شما به صورت حریف باید دستهایی قوی داشته باشید.

پشت بازو ، سینه و شانه ی شما با هم همکاری میکنند و مشت شما به طرف جلو می آید،هر چه اینها مستحکم تر باشند مشت شما قوی تر خواهد بود اما یادتان باشد که وقتی یک مشت به طرف حریف پرتاب میکنید پاهای شما و حتی ماهیچه های شکم شما شروع به کمک دستانتان می آیند.

برای زدن جب سه ماهیچه پشت بازو و دلتوئید جلویی و کمی سینه ها در گیری اصلی را بر عهده دارند و برای جمع کردن مشتتان جلو بازو و زیر بغلتان درگیر میشود.

برای زدن آپرکات ها آنچه که حرف اصلی را میزند دلتوئید جلویی است ولی پاها و عضلات پشت به شدت به کمک دلتوئید می آیند،  جلو بازو به منظور استحکام دادن ، و پشت بازو در این حرکت درگیر نمیشود، 

برای اجرای هوک و کراس عضله های سینه، شانه و پشت بازو ماهیچه های اصلی هستند و پاها، شکم و باسن به کمک ماهیچه های اصلی می آیند برای همین است که این حرکات از قدرت بالایی برخوردارند،جلو بازو به عنوان قلاب و قفل دست است.

جلو بازو یکی از کم نقش ترین ماهیچه ها در حمله بوکس است شاید تنها جایی که به کارتان بیاید در آپرکات ها و در قلاب ها است اما یادتان باشد برای دفاع و نگه داشتن دست جلو صورت باید جلو بازو استقامت خوبی داشته باشند.

داشتن دستهایی سریع به شما در مشتهای سرعتی و غافلگیرانه خیلی کمک می کنند مهمترین ماهیچه برای سرعت دستهای شما پشت بازو شماست.

 

سینه ها ( حمله و دفاع )

سینه ها برای زدن هوک و کراس بسیار مهم هستند و با انقباض این ماهیچه آرنج ها و درنتیجه دست شما  از بغل به رو به رو می آید، سینه ها مهمترین منبع قدرت مشت شما هستند، همچنین در حالت دفاعی با انقباض خود آرنج ها را جلو سینه و شکم نگه میدارد.

 

بعضی از ماهیچه های کوچک

ماهیچه های گردن گردن و سر را در مقابل ضربات محکم نگه میدارند همچنین به منظور جای خالی دادن نقش بسیار مهمی دارند.

ماهیچه های ساعد به منظور متمرکز کردن قدرت مشت شما در یک نقطه بسیار مهم هستند و از مچ دست شما محافظت میکنند.

 

امیدوارم با استفاده از این مطالب بتوانید دریابید که هنگام تمرینات بوکس در چه ماهیچه هایی ضعف دارید و آنها را برطرف کنید.

پیروز میدان ها باشید.

 

=========کپی=پیگرد قانونی========

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

مهمترین ماهیچه های ورزش بوکس

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
249 views مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۲ - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

KARIM
علی
چهارشنبه , ۸ دی ۱۳۹۵
پاسخ دهيد

عالیه همینجور ادامه بده

KARIM
KARIM
چهارشنبه , ۸ دی ۱۳۹۵
پاسخ دهيد

به امید سربلندی ایران عزیز در میادین جهانی…